Spend your time on skiing

Heeeeei. Det betyder "hej" på norska. På tal om det, gissa vem som ska till fjällen imorgooon! Jag längtar ihjäl mig. Jag har inte åkt skidor sen påskas! Shame on me, men nu blir det andra bullar! Man måste ju värma för charmonix. Upp till mit stammis-favvisställe Trysil bär resan. Pappas "Hässelby-gäng" (de som brukar ha kräftskiva och nu tydligen åka till Trysil varje år) ska med allihop. Jag ska få åka upp med en av Millis kompis, Sarah, eftersom pappa redan är där och jobbar.
VET NI HUR MYCKET JAG HAR LÄNGTAT EFTER DET HÄR!? Obeskrivligt mycket, skidor är min passion (GEEK).

Idag har det varit segt i skolan, när man kom till första lektionen helt död så visar det sig att den är inställd. TACK, jag gick alltså inte alls upp för tidigt. Eftersom det var den enda lektionen innan lunch så åkte jag, Lollo, Josefine, Vera och Vera till Wayne's Coffee på Rådmansgatan. Det är vårat stamhak när det kommer till fika. Vi satt där och mös och åt lunch (jag åt en kräftstjärtssallad med örtdressing, smarrigt värre) enda tills vi var tvugna att bege oss tillbaka mot skolan. Då hade vi classtime och därpå matte. Både jag och Vera dampade loss på vår lärare då hon hade synpunkter på allt. Sen engelska där vi diskuterade boken vi läser; 1984. Sen hade vi något diktamensshit och jag fick 18/21 wihoooo. Det var inte lätt heller, måste erkänna att det var chansningar mestadels men de verkade ju funka.

Senare ikväll jag ska och Maja baka lussebullar! Jag har inte ätit någon än i år så det blir gottigottgott att äntligen få smarra lite.
Kisses, L.




Jag och Maja, förväntansfulla på väg till backen. Från förra vintern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0