Just another day..


Så var det måndag igen. Ny vecka, nya skoldagar, nya läxor. Tråkigt nuförtiden, speciellt nu i slutet av terminen, när vi har NOLL att göra i skolan och dagarna segar sig fram. Känns aningen meningslöst att släpa sig upp på morgonen för att gå till skolan och göra ingenting. Måndagar är värst, usla lektioner och en sjuhelsikes lång dag.
Morgonens första höjdpunkt kom på so-lektionen. Vi fick tillbaka våra religionsprov med sjuka gränser för att kunna få MVG. 28/31 behövde man, vilket fick mig att tappa modet fram tills provet damp ner på min bänk. Jag såg till min stora förtjusning att jag hade klarat det. 29/31 poäng - vilket resulterade i en jäkligt nöjd Lisen och ett bevarat MVG i religion.
Resten av dagen gick sjukt långsamt.

När jag kom hem från skolan borde jag ha gått raka vägen till min farfar för att klippa hans gräsmatta. Har nämligen tagit på mig jobbet att klippa den en gång varannan vecka för 100 kr per gång. Inte så pjåkigt med tanke på ansträngningen (inte hög). Men nu råkade jag glömma det igår så jag skulle gjort det idag, men jag är så slut efter en jobbig skoldag (höhö) så jag får skylla på läxor - trots att jag bara har en till imorgon.

Ikväll blir det lite pluggande och Cashmere Mafia, min nya måste-se-serie (jag vet att det är en wannabe sex and the city-serie, enligt stina). Kanal 5 21.00, rekommenderas, rekommenderas. Vill även passa på att hälsa mina älsklingar Camilla och Stina välkomna hem efter en tripp till Polen.

<3



image5

Kommentarer
Postat av: karro

trevlig kväll! :D
kram

2008-05-19 @ 19:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0