Sverige - Finland


Kvällen tillbringades hemma hos min kära kusin. Jag anlände vid ca halv nio vilket gjorde henne aningen sur, för hon ville tydligen att jag skulle kommit vid åtta. Men det släppte när vi bänkade oss i sofforna för att se Sverige - Finland. Jag är inget hockey-fan direkt så hon satt och förklarade massvis med olika regler för mig som lärde mig en hel del. Första perioden - 2-0 till Finland, ingen höjdarstart. Andra perioden - 2-0 fortfarande (vid det här laget hade jag börjat gäspa rejält). Tredje perioden - 3-0. Jag såg tyvärr inte slutet utan väcktes av Carros svordomar. Lyckat? Njaa..
Bittert: Sverige förlorade
Ljuvt: Carro hade gjort världens maffigaste tårta som var yummie.

Kort och gott en härlig kväll - med tanke på att jag inte bryr mig ett dyft om hockey (sorry, carro).
Nu ska jag läsa en snutt ur min bok "Vattenmelonen" av Marian Keyes innan det är dags att sussa.
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0