Söndagsångest, no more.

Nej, nu när jag börjat på gymnasiet och fått nytt schema är de jobbiga och ångestladdade söndagarna som glömda. Jag börjar halv tolv varje måndag och därför slipper jag må dåligt på söndagen då jag kan nyttja hela kvällen.

Idag skulle tjejerna och jag ha shoppat, men det visade sig att ingen kunde av olika anledningar. Vera hade fått svinkoppor, stackarn, Maddis var tvungen att plugga, Clara var också tvungen att plugga. Om det var det hon gjorde är ännu oklart men jag har en stark känsla av att hon vart upptagen utav annat. Lollo fick dåligt samvete efter att dissat sin familj och bestämde sig för att följa med dem på julmarknad i Nockeby. Då jag redan gjort läxorna jag behövde och hade ockuperat hela dagen för shopping åkte jag till Vällingby för att inhandla sakerna som jag verkligen behövde. Det blev en BH från Lindex, en randig tröja från JC och mössa+vantar från Åhléns.

När jag kom hem så följde jag med mamma för att handla mat, en god dotter som jag är. Vi köpte ett nytt te som var väldigt gott. Det heter Lust och Fägring och är ett svart te som innehåller passionsfrukt, mango, grädde och karamell. Vi pyntade också adventsljusstaken. I år blev det Basset's Engelsk konfekt som omringade ljusen. Riktigt snyggt faktiskt. Förra året hade vi marshmallows och året innan det polkagrisar. 

Nu ska jag försöka ladda ner nyaste Gossip Girl avsnittet och titta på det. Bilder på mina nya grejer och adventsljusstaken kommer eventuellt senare.
Kisses, L.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0