Bittersweet Weekend

Hej bloggiloggen!
Long time no see, på gott och ont. Mycket ordspråk där, om man ens kan kalla det för det. Jag ORKAR inte berätta om vad jag gjort på hela den här långa tid som gått så jag tänker helt enkelt bara berätta om min helg.

I fredags så hade vi fika as usual. Vera, Lollo, Madde, William, Leo, Theo och jag satt vid hötorget på en uteservering och schtekte i våra ray-bans, alla i olika modeller, hoho. Lite senare kom Clara som hade skrivit prov i latin stackarn. På tunnelbanan hem grälade jag med pappa via telefon, jag som aldrig bråkar med honom! Jag blev aslack för att han inte ville vänta med middagen så att jag skulle få äta ensam när jag kom hem, en futtig halvtimma efter när han ville att vi skulle äta. Jag dampade och han dampade för att jag dampade, kanske för att det är den tiden på månaden nu..
När jag kom hem hade jag byggt upp värsta talet och ilskan som jag bara skulle spy över honom, men NEJ då tar han det ifrån mig med genom att ha varit gullig och väntat i alla fall. Då blev jag så frustrerad över att jag inte kunde skälla ut honom att jag stängde in mig på mitt rum och surade tills jag insåg att jag inte hade något att vara sur över. Jag skyllde på mens.
Sedan så kom pappas kompisar över och de tände en brasa och satt utomhus och myste. Själv ville jag bara ta det lugnt och få sova ikapp så det blev en riktig hemmakväll, minus tjockandet. Var helt enkelt inte hungrig eller sugen så jag skippade det.

Lördagen var magisk! Jag och mina flickor hade planerat en picknick men min fader kom med den lysande idén att vi skulle förflytta den från en park till Mälaren, nämligen vår segelbåt. Vi möttes upp vid Brommaplan, Lollo var i tid (!!!), men vi blev stående för att vänta på Clara. Sedan bar det av till Slagsta där vår båt legat över vintern och nu blivit sjösatt. Vi sattte kursen mot Ålsten och tog därefter av västerut mot Hässelby. Under tiden hann vi både sola, äta och ha tjejsnack, trots pappas närvaro (vi smög oss fram på fören). Dagen var underbar och det var skönt att få stå bakom ratten igen!
På kvällen så bar det av hem till Amelie för födelsedagsfirande. Kvällen var mysig med många bekanta och nära. Gulligast var ändå Julia som blev en smula berusad och flummade runt, hihi. Men vilken lägenhet hon bor i! Jag skulle gå på toaletten och öppnade dörren, och sim salabim så fanns där en lägenhet till! Det var nu samma lägenhet, men den fortsatte hur långt som helst. Jag gick vilse men hittade William och de andra som hjälpte mig ut.
På väg hem så skrattades det mycket. Emma var sjukt fnittrig och Mathias och Mariam gnabbade på rätt bra. Hannes själv försökte övertala mig om att han inte trodde att han själv var flirtig. Fast jag måste ändå säga att jag tror på Lollos historia! Väl hemma ramlade jag ner i sängen och somnade tungt.

Idag, söndag, tog jag en rejäl sovmorgon för att därefter gå upp och titta på reprisen utav Robinson. Jag blev jätteledsen när Billing åkte ut, han tillhörde favoriterna. Däremot blev jag taggad när Rafael åkte, HAHA, Christian, IN YOUR FACE. Deras pakt spricker ju nu, suckerrrss.
Därpå gick jag och Maja ut på en promenix ett slag innan vi kom hem och duschade samt gjorde oss i ordning för att gå över till kusinerna. Stina fyllde alltså år igår så vi gick dit för champagne och snittar. Farmor och Farfar var också där. Nu är jag hemma hos mamma igen och pappa har åkt till Trysil. Har sovmorgon imorgon, yeeeeeeessssss.

Puss och god natt!
Kisses, L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0