Surgery

God natt mina vänner. Nu ska jag sova lite efter att ha arbetat flitigt. Jag har skrivit halva analysen och i princip hela bakgrunden. Den del som fattas måste man ha en speciell graf till och jag kan inte hitta den någonstans så jag måste fråga min lärare.

Jag är i alla fall nöjd för dagen, även fast jag kunde ha kämpat lite bättre. Jag har ägnat senaste timmen åt att titta på en dokumentär om två engelska flickor som vill genomföra plastikoperationer. Det är helt jävla sjukt. Hur kan man ens överväga saken när man är 16-17 år gammal? Man har ju inte växt klart för fem öre. Och visst, det är ett himla bjäbbande om självförtroende hit och dit, men det finns lösningar. Fetma kan lösas med motion och rätt kost, bröst visst, de blir inte större bara sådär men dagens samhälle har allt för dåligt självförtroende. Man måste lära sig att acceptera sig själv för den man är. Plastik borde endast finnas för de som verkligen behöver det, tex när de förminskar matsäcken för att det är den enda utvägen eller när brösten är för stora och orsakar ryggsmärtor. Eller om man blivit brandskadad bara för att nämna  några få. Jag tror att det finns ett bättre sätt att lösa saker på än att gå den enkla vägen. Genom acceptans av samhälle och media, som för övrigt förbättras varje dag, så blir det lättare att se sina bra sidor istället för mina brister. Alla har komplex, små, stora och många. Men det är fel att lösa de genom operationer!?

Jag måste sova nu. Blir bara arg när flickor i min egen ålder inte inser att de är underbara som de är, och måste tillta vidriga åtgärder för saken. Okej, jag är inte heller nöjd med allt och har vissa riktigt dåliga dagar, men jag skulle aldrig lägga mig under kniven.
Kisses, L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0