I'll be fine

Hey alla! Har ni haft en bra helg? Min har varit super! I fredags hade vi inga lektioner så jag hängde med Vera, Josefine och William på söder (?) av alla ställen. Sedan var det dags för den grymma traditionen fredagsfika. Lovisa var som bortblåst, ingen visste var hon var. Men hon dök upp lagom till jag behövde ge mig av. Jag kysste alla adjö och tog tunnelbanan till Hammarbyhöjden.

Där mötte jag upp Emelie och hennes katt Harry. Vi hämtade upp Hannah och därefter även Beata och Wille. Vi styrde kosan mot Vindö. Fast först stannade vi och köpte helgens mat. Vi var alla taggade inför vår kick-off. När vi äntligen kommit förbi alla köer och kommit ut till bryggan så tog vi båten till Tjockis, Hannah och Emelies land. Där var redan resten och vi började direkt laga mat och fixa i ordning inför kvällen.
Efter maten satt vi länge och umgicks, körde några ölspel och övriga lekar. Offret för kvällen var stackars Ryssen, men han klarade sig hyfsat lindrigt undan pga hans välfyllda vattenglas bredvid. Det kanske fler borde ha tänkt på, haha. Runt tolv satte vi oss alla i bastun och myste i värmen. Somliga badade, men jag kände mig tveksam, det var ändå bara några få plusgrader (eller minus!). Det slutade med att alla badade, och jag själv 4 gånger faktiskt! Det var.. svalkande.
Därefter alla och lade sig, en efter en med ca  en halvtimmes mellanrum. Jag vaknade några timmar senare (vid fem kanske) av att Dallan och Tom stod utanför och bankade på min och Beatas dörr.

Morgonen därpå var desto roligare; de flesta mådde öken. Jag själv mådde riktigt bra faktiskt. Vi gjorde i ordning frukost och hade möte inför lägret. Sedan åkte hälften iväg för att reka på Högböte. Kvar blev Hannah, Emelie, Wille och jag som åkte på att städa. Vi blev klara på ca fem minuter så resten av tiden spenderades i solen där vi låg när resten kom tillbaka, långa i synen. Hohoho.

Vi tog kvart över fyra bussen från sollenkroka och jag gick av i Gustavsberg för att gratta min kusin Emil som fyllde år. På kvällen när jag kommit så stannade jag bara hemma, kände att jag fått nog för den här helgen, hehe. Robinson var grymmegrymt, bara jag som älskar det programmet?

Nu ska jag snart ut och gå iaf, hu vilket långt inlägg det blev..
Kisses, L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0