Hurtbullen

Jag är helt slutkörd! Snubblade precis av motionscykeln, genomsvettig med spagettiben. Körde i 30 min i hög fart utomhus med solen gassande vilket ledde till ännu mer svett, freeeesh! Nu ska jag bara lugna mitt hjärta som bultar i bröstet och sedan blir det armhävningar och sit-ups. Känner mig riktigt hurtig som valde det här över att fika med mina kamrater för dagens agenda.

Sit-ups gör du bäst på en pilatesboll. Du kan gå ner djupare och du slipper smärtan som hamnar i svanken av hårt golv. Dessutom är det roligare och mer effektivt. Jag brukar göra 3x20 och varva med armhävningar som jag också gör 3x20. Alltså 20 sit-ups, sedan 20 armhävningar och så tillbaka till sit-upsen igen. Armhävningarna gör jag däremot på knäna (jag har sämst armmuskler).

Eftersom jag ska opereras senare i år så gör jag även lite benövingar för att komplettera; knäböj, utfall och tåhävningar. Även dem blir 3x20 och varvas.

Nu ska jag fortsätta..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0