Now I Can't Behave

FRIDAY-

I fredags så var det först plögg minus small business som vi inte hade eftersom roddan var sjuk (score!). Hade i princip ingen svenska heller eftersom jag pallrade mig iväg till Eastmans för tandinspektion. Vi konstaterade att jag har snygga tänder men att fläckarna växt(?) så vi slipade lite grann för att få en jämnare färg, vilket blev sjukt mycket bättre. Nu syns mina fläckar knappt alls och jag har ett colgatesmajl, ha! Klart är fläckarna kvar, men de syns bara om man tittar noga eller om jag själv som vet att jag har dem tittar. HURSOMHELST, så övade vi inför Drama Day på engelskan, (did I mention I'm the director?). Det var en helvetes-lektion. Alla var odisciplinerade så jag fick skrika och bli sur, ytterst oangenämt för mig själv.
Efter det varvade jag ner med en fika tillsammans med Vera, Lou, Madde och Clara i Sturegallerian. Kul att samla allihopa för en gångs skull. Det är så sällan vi ses alla fem numera.

Maffian, höst/sensommar 2008


På kvällen så samlades Cibag, Loulou, Mat-Marre och MeMyselfandI at my place för chillidill och gossip. Vi hade det grymt trevligt och åt god rabarberpaj som jag gjort och drack vin. Mycket skratt och härligheter måste jag säga. Senare på kvällen så kom Beffie som förövrigt var helt förstörd då någon uppfuckad jävel hade snott hennes jacka. Jävla IDIOTSATAN. Vi tröstade henne så gott som det gick och satt uppe hela natten och mös. När klockan hade passerat fem så gick vi alla och lade oss (förutom lollo som var tvungen att lägga sig några timmar tidigare då hon skulle jobba). Trots Beffies tårar så  var det en underbart lyckad natt och en lika lyckad morgon då alla lyckades hålla sig borta från baksmällan.

SATURDAY-

Vilket typ var detsamma som fredagen eftersom vi satt uppe natten lång. Folket droppade hem en efter en, men Cibag och jag hade det mysigt i princip hela dagen. När jag kom hem satte jag mig och jobbade i några timmar innan middagen. Mamma hade köpt gigantiska räkor (inte scampi utan vanliga fast asstora) och gjort ljuvliga laxrullar som vi kalasade på. Måste tipsa om dem någon gång och skriva upp receptet på dem, de är helt gudomliga.
Till efterrätt bjöd mor min på en urgod chokladkaka full utav hasselnötter och varma hallon. Detta avnjöt vi till tonerna av melodifestivalen som var en stor besvikelse. Enda bidraget som jag hade kunnat tänka mig själv ha på iPoden var nog Salem Al Fakirs "Keep on Walking". Härlig, fyllande låt.
Framåt halv tolv så ringde Ryssen för att höra om jag var på partyhumör. Jag satt då i gårdagens mjukiskläder med fettigt hår och färska finnar pga nyankommen mens. Mitt svar blev ett långt utdraget "öööhhhhh......." som jag försökte rädda med en cool ursäkt om att jag var trött. Haha, ge inte upp Ryssen! Nästa helg så kör vi.

SUNDAY-

Samma fettiga hår och borde plugga. Jag har tom öppnat ett nytt dokument och skrivit tre rader. Sedan blev internets andra delar mer intressanta än EU's handelslagar. Ikväll blir det pappsen som gäller. Han kommer vara fräsch från sin vecka i alperna samt med lite större benmuskler. Han måste dö. Näääääääääääääääj inte min gullpappa. Nej, nu börjar jag låta som Maja när hon bloggar. WHATEVAAAAH.

Peace out.
Kisses, L.


Jag och Majabaja på nyår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0